Това е може би един от най-готините VW ID.Buzz досега, в цвят Burgundy Red, вдъхновен от бусовете VW T1 и T2 Renndienst
Историята
Феновете на микробусите Renndienst, които подкрепяха състезателните отбори на Porsche в миналото, ще оценят подобаващо това модерно прераждане. Първото Porsche Renndienst Bully е използвано в емблематичното състезание Mille Miglia през 1954 г. като помощно превозно средство. Той е базиран на T1, предлагащ достатъчно място за инструментите и резервните части на състезателния отбор. Многобройни екземпляри, базирани на VW Transporter (T1 и T2), са използвани между 50-те и 70-те години. Изминавайки стотици хиляди километри от писта на писта, за да поддържат легендарни състезателни автомобили като 904, 908, 910 и 917. Надеждните микробуси с въздушно охлаждане служат не само като мобилни сервизи, но и като импровизирани хотели за инженерите и другите членове на екипа. Днес някои от оцелелите Renndienst са изложени в музеи или грижливо съхранявани в гаражите на колекционери на Porsche.
Превъплъщението
Като част от празненствата за 75-годишнината на автомобилния производител тази година, Porsche Холандия създаде осем екземпляра от новия Renndienst, които ще бъдат изложени в холандските центрове на Porsche. Напълно очаквано, специалният ID.Buzz е боядисан в отличителния цвят Burgundy Red, с контрастиращи бели надписи Porsche и Renndienst на вратите и задните странични прозорци. Точно както неговите предшественици T1 и T2. „Премяната“ е доста сполучлива и подхожда на ретро-футуристичния стил на електрическия VW ван. Porsche Холандия снима ID.Buzz Renndienst заедно с Taycan Sport Turismo, „облечен“ в същите одежди, създавайки доста интересна комбинация от две коли.
Спортни гени и GTX версия
VW ID.Buzz Renndienst не е толкова спортен, колкото собствената концепция Vision Renndienst на Porsche. Тя беше създадена през 2018 г. и разкрита през 2020 г., но поне тази премина етапа на прототип. Porsche даде да се разбере, че не се интересуват от ванове, но VW потвърди, че ще има ID.Buzz GTX. Той ще идва с двоен електрически двигател за тези, които търсят допълнителна динамика и не искат да правят компромис с пространството. Промоционалният трик на Porsche Холандия може да вдъхнови собствениците на VW ID.Buzz да изберат подобно екстериорно решение.
Предназначение
Всичките осем превозни средства са базирани на VW ID. Buzz 1st Max. Мощността е стандартната за модела, с монтиран отзад електрически мотор, произвеждащ 204 к.с., захранван от 77 kWh батерия. ID. Buzz Renndienst ще се използват за фирмени трансфери и ще посещава събития с промоционална цел. Все пак изглеждат доста добре, нали?
Източник: CarScoops